„Katarynka”, czyli nietypowa lekcja w SPTS
Nauka to podróż pełna odkryć, a lekcje języka polskiego w naszej szkole zawsze stawiają na kreatywność i interaktywne metody nauczania. Tym razem uczniowie klasy 5a SPTS przeżyli niezwykłą lekcję, która pozwoliła im lepiej zrozumieć jedną z bohaterek lektury „Katarynka.”
Podczas omawiania powieści „Katarynka” autorstwa Bolesława Prusa, uczniowie zostali poproszeni o wcielenie się w rolę niewidomej bohaterki, tytułowej Katarynki. Ich zadaniem było wykonywanie podstawowych czynności życia codziennego, takich jak ubieranie się, jedzenie, uczestniczenie w lekcjach i komunikacja, ale to wszystko z założonymi oczami. Ta nietypowa lekcja miała na celu wzbogacenie ich zrozumienia postaci oraz zrozumienia wyzwań, jakie stawia życie niewidomej osoby.
Nasi uczniowie z zaciekawieniem podjęli to wyzwanie. Podczas próby wykonywania codziennych czynności z założonymi opaskami na oczach, odkryli, że nawet proste zadania stają się znacznie bardziej trudne, gdy traci się zmysł wzroku. Związane to było z wyjątkowym poczuciem empatii i zrozumienia potrzeb osób niewidomych.
Ta niezwykła lekcja nie tylko pomogła uczniom lepiej zrozumieć postać Katarynki, ale także nauczyła ich, jak ważne jest posiadanie empatii i współczucia wobec innych. Wartość tej lekcji przekroczyła granice samej lektury, ucząc naszych uczniów, że życie innych ludzi może być pełne wyzwań, których my nie doświadczamy.
Uczniowie klasy 5a SPTS zakończyli tę niezwykłą lekcję z głębszym zrozumieniem literatury i z jeszcze większym szacunkiem do innych ludzi, niezależnie od ich sytuacji. Ta nietypowa lekcja była doskonałym przykładem na to, jak literatura może pomóc w kształtowaniu wartościowego społeczeństwa.
Dziękujemy nauczycielowi języka polskiego, p. Aleksandrze Stępczak oraz uczniom za zaangażowanie i otwarcie się na tę wyjątkową lekcję, która z pewnością pozostanie w ich pamięci na długo.
#zNamiJestBosko #LekcjaJęzykaPolskiego #Empatia #NietypowaLekcja #Katarynka